tiistai 1. toukokuuta 2012

Accessoarernas accessoar

Min äldsta flicka, nollfemman blev sju år gammal förra söndagen!! Så i sju år har jag varit en mamma. Och det bästa är att barnen lever och mår väl så något gör jag även rätt.

Men nollfemman har begärt om hål i öronen i flera år, problemet har dock alltid varit hennes mod.
Två gånger har jag släpat henne till en piercare och två gånger har jag gått därifrån med en hyperventilerande besviken unge. Så jag överlämnade denna uppgift till hennes pappa som även han fick back en gång, däremot så lyckades han få vår nollsjua piercad lite av en slump. Detta skedde då nollfemman menade att hon nog vågar om nollsjuan vågar och nollsjuan kom mitt i allt på att hon skulle kunna vilja ha hål i öronen och vi liksom tänkte att so what, låt gå.

Så besviken var dubbel då lillasyster vågade men nollfemman hulkade av skräckslagen panik. Så vi gav henne en tictac och sa att det är modighetspiller och tattadaa placebo effekten hjälpte och en liten stor stolt sjuåring hade hål i öronen.

Nu har jag shoppat örhängen för mer pengar än jag vill ens tänka på. Mer om dem senare.


Nollsjuan


Nollfemman


Nollfemmans födelsedagskaka



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti