tiistai 11. lokakuuta 2011

Vintern kommer, är du redo?

Ojojoj, nollsjuan stannade hemma idag till min stora "glädje", hon behöver ha spysjuka och 45 graders feber för att stanna upp och bli trött. Så hennes 38 graders feber märktes ingenstans. Vår vilostund gick åt till det att jag svarade var femte minut på nån fråga eller bad henne vara tyst och stilla. Sen gav jag upp, ringde pappan till barnet så han fick svara på alla jobbiga frågor och satt på en film åt ungen, drog täcket till öronen och slumrade till. Blixten McQueen underhöll dottern i 30 minuter vilket jag är ytterst imponerad av. Nå hursomhaver. Nollsjuan är ett januaribarn ett tidigt januaribarn, och som alla andra fyraåringar så väntar hon på sitt kalas och sin kaka. Eftersom det är oktober så har jag inte kunnat fejka nån större entusiasm för någo kalas planer ännu så hon spenderade en god stund med att titta efter snö i fönstret. Som om snön skulle mirakulöst få januari att komma fortare.

Men jag är redo för vintern och snön, vi har vinterskor och vinterkläder så att jag numera måstat slå backen på för det finns så mycket underbara kläder.

Så låtom oss titta in i vår vinter...

Nollsjuan fick en Minymo halare, till halaren fick hon reimatec+ handskar och en kivat mössa som inte syns på bilden. Hon har även Viking gore-tex vinterskor som ärvts av systern.

Sen blev jag kär en stekhet julidag i dessa, cupcake kläder så nollsjuan fick en alldeles för stor halare med fuchsia handskar, en bogi hjärtmössa joinade senare. Nollfemman fick en tvådelad cupcake och hon med en bogi hjärtmössa som då alltså inte syns på bilden.

Nollfemman går i förskola men en halare är aldrig fel, denna minymo halare valde hon helt själv och mamma tycker den är underbar.

På bild fastnade inte nollsjuans slalom utstyrsel, T2H bruna byxor och en knallpink Molo rock.
Ej heller mammas måste ha inköp åt nollfemman finns på bild nämligen Mini a Tures bruna byxor o lila anorack. Nollfemman var inte lika övertygad som mamman om denna utsrtyrsel.

Nu måste jag anropa varenda en liten gnutta självbehärskning att inte ytterligare skaffa finrockar åt flickorna.
Hej, jag heter M och är en shopaholic.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti