perjantai 7. lokakuuta 2011

Inledning...

Här är då jag, en bitter och inåtvänd finlandssvensk kvinna vars vener tyngs av 50% finskt perkeles angst blod. Denna blogg kommer varken att vara revolutionerande eller intressant, den kommer fyllas av skräp som jag gillar bland annat mina barn tycker jag om nu som då. Barnkläder gillar jag alltid och det kommer figurera starkt i min blogg.

Jag bor på kusten i Finland (var annanstans skulle en finlandssvensk bo utan ankdammens trygga kvackande?), jag jobbar för mitt levebröd och har antagligen ett helt perus liv.

Jag skriver vad jag tänker och klagar när jag vill.

Ajo, om mina barn, min äldsta är en flicka modell nollfem som går i förskolan, hon är smartare än hennes mamma har hopp om att bli sen har jag även en annan flicka modell nollsju som är vigulantare än hennes mamma någonsin  varit.

Och som körsbäret på mosen, så är jag en stackars stackars ensamstående mamma.

Håll i hatten nu kör vi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti