sunnuntai 19. elokuuta 2012

Skolan.

För sju år sedan hade jag en lite 4 månader gammal bebis som just hade smakat på potatis första gången i sitt liv. Sov oftast i vagnen då hennes mamma spenderade långa sommardagar med promenader och shopping. Nu har denna "bebis" varit en hel vecka i skolan redan och jag får halvbittert medge att jag inga babysar ha kvar.

Jag har redan fått äran att plasta en mattebok och en skrivbok vad mer som kan väntas plastas återstår att se.

Jag hoppas att min dotters karriär i skolan blir framgångsrik och lycklig, kantad av minimala svårigheter och att hon har vett nog att inte be om hjälp med matteläxan av sin mamma efter åk 2.

För övrigt så har jag fått förutom en släng av Strömsö-febern en selfimprovement däng.

Du vet, när man närmar sig 30 år i livet okej dit är ännu en bit så börjar man fundera på vad man åstadkommit och man blir lite tja påverkad av det.

Jag måste dock säga att nerslagen blir jag dock inte då jag ser tillbaks på mina tjugosju år i livet. Jag har med stor möda och besvär skaffat en utbildning åt mig, det att den utbildningen kan anses vara kass i ordens alla bemärkelser är inte så viktigt eftersom den har landat mig en fast tjänst som jag trivs på. Jag äger mitt hem (eller banken äger mitt hem men dom ansåg mig vara vuxen nog att kunna låna pengar av dem så något gör jag rätt). Jag har två barn som jag lyckats pott-träna, lära och gå, tala och tydligen är de även väluppfostrade så trots att det är en lång bit kvar så kan man ju gratulera sig själv för en bra start. Plus att jag inte kör en gammal rishög mer, vilket i vissa människors ögon är ett mått på välfärd, varför vet jag inte jag är bara superlycklig över faktumet att den har ac.

Så vad mer kan man egentligen önska sig realistiskt? Nå man kan ju förstås önska sig ett parförhållande, någon att dela verkligheten med, men hur viktigt det i långa loppet är kan diskuteras.

Men jag tänkte att nu när mitt hem är i skick och ungarna är i skick och allt annat är i skick och ingen brak-kris står bakom hörnet så kan man ju fundera på aspekten av att vidareskola sig till något med verklig nytta, hitta en ny hobby och förmågan att hålla sig till en viss storlek året om.

Lätt som en plätt. NOT.

Men skall livet vara enkelt? Nej det ska vara krävande. Så nu handlar det om att ÄLSKA SIG SJÄLV!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti