maanantai 7. marraskuuta 2011

Helgen som varit...

På fredagskvällen packade jag och min småttingar oss framför tv:n för att följa med det finska Körslaget. Vår hemstad Åbo var representerat, dessvärre så gick det inte så bra för Åbo då vi var första kören ut. Kan tillägga att nollsjuan tog det väldigt personligt och bröt ihop en smula.


Lördagsförmiddag gick åt till min gradu som börjar vara ett vackert paket nu. Sen kom en mystisk man på besök, vi spelade brädspel med barnen och förlorade fatalt. Lagade älgkött och drack lite vin. I brist på bättre saker att göra så grävde vi fram min gamla 16 bits nintendo och stackar Mario fick stryk då två personer som senast spelat spelet för typ 15 år sedan försökte klura ut hur sjutton det var man spelade detta arma addikterande spel. På söndagen upptäckte döttrarna spelet och ville spela, helst barnversionen efter att ha blivit uppätna av första bästa kräk i första banan.
Sen hjälpte den mystiska mannen mig med några statistik grejor, han är bra på sånt, det är inte jag.

Så de var riktigt kul helg och väldigt nostalgisk.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti