torstai 17. marraskuuta 2011

En rolig lek.

Jag och flickorna lekte en rolig lek idag, en av oss skulle säga till exempel ett djur och de andra tu skulle hitta på en sång var djuret förekommer.

T.ex. Björn

"Björnen sover, björnen sover i sitt lugna bo..."

Nu brukar jag inte ha som princip att fuska mig till förlust i spel med barn, förutom då jag vill fort bort från spelande utan drama. Då jag och nollsjuan stod mot varann så måste jag räkna till tio innan jag började sjunga.

Trots detta blev min lilla tävlingsinriktade nollsjua upprörd och vi grät lite, men sånt är livet.

Dagens lycka för en fyraåring var beslutet att hon skulle vara dagisets Lucia på julfesten och efter att ha sett sin storasyster stjäla den spotlighten gång på gång så var glädjen stor. Denna mamma är stolt över båda sina Lucior. Livet är underbart då man är sex år och fyra år.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti