sunnuntai 22. huhtikuuta 2012

Om skor

Skor, det magiska ordet som får varenda en kvinna att fokusera. O alla män jag känner anser att deras kvinnor har alldeles för många par skor. Men skor passar alltid de är inte som jeans som ibland gör de o ibland int. Barnskor är ett kapitel för sig, för ibland känns det faktiskt som om man hela tiden köper skor åt dom där småttingarna.

En helig härva av skor..

Flickorna har två par gummistövlar, främst för att ett par skall vara hos pappa och ett hos mig. Pappa fick Din Sko:s gummistövlar och mamma fick Polarn o. Pyrets. Dessa är suveräna för smalbeniga barn eftersom skaften är aningen snävare än på normala. Mina är dock experter på att förstöra och söndra gummistövlar så vi får se hur de går för dessa.

Dessa skor ha jag drömt om ända sedan jag fick veta att jag sku bli mamma. Jag är själv storkonsumetn av superstars och ville naturligtvis ha sådana åt mina egna. Nollfemman måste jag övertyga och nollsjuan var game bara dom int va vita.

Nollsjuans älsklingsskor som vi hittade på rea, hon älskar dem och hoppar alltid lite extra då hon har dem på.

För dagis/förskola gårdsbruk har vi vanliga Viking tossor. Ingen idé med gore-tex på våren då vi en gång har gummistövlar.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti